پلن داخلی یک تومولوس یا تپه باستانی

پلن داخلی یک تومولوس یا تپه باستانی

 

پاسخ به یکی از کاربران درخصوص باز کردن تومولوس یا تپه باستانی
دوست عزیز مکان شما یک مقبره خانوادگی هست که برای پادشاهان و شاهازاده گان از زیر بنا  در عمق تا 20 مترطراحی و آماده میشد و اتاقهای آن از قبل آماده و بغد از دفن اجساد در آنجا  به دنبال هدایا قرار داده میشد و آن اتاق با درب سنگی پلمپ و تا ورودی مرکزی که محل تقسیم اتاقها بوده با خاک نرم پر میشد  و مسیر اجساد پادشاه و شاهزادگان با همان علایم استخوان و سفال تابلو گذاری میشد و هر یک از این استخوانها مسیر راه مقبره فلانی را نشان میداد  و به مرور زمان خاک پر شده حدود 30 سانتی  نشست میکرد. در مقبره های سلطنتی از بیشترین استحکامات استفاده میشد چرا که بالاترین شخصیت مملکتی در آنجا به همراه اموال مختلف دفن میشد. تپه ها را در عمق پایین حفر و با لایه های مختلف سنگچین میکردند. و از ملات با ترکیبات مختلف در طراحی و محکم سازی آن استفاده میشد از راهروهای مختلف برای فریب دشمنان استفاده میشد . در گذشته فتح کشورها توسط دشمنان و آتش زدن مقبره ها  و غارت اموال آنها باب بود مثل کاری که داعش الان دارد انجام میدهد به همین دلیل پادشاهان برای عدم دسترسی به جنازه  و اموال سلطنتی مهمترین استحکانات را  در زمان حیات خودشان بکار میبردند. چرا که ایرانیان باستان معتقد به حیات پس از مرگ بودند و حتی اتاقهای راحتی برای خود طراحی میکردند.از این جهت خدمت شما عرض کردم که با روند کار و سختی های کنونی آشنا باشید.
باز کردن چنین مقبره هایی با دست بسیار سخت و زمان بر و پر هزینه می باشد و بنده به نوبه خودم به گنج پژوهان عزیز زیاد توصیه نمیکنم که سراغ پروژه های اینچنینی بروند. مال فراوان دارد ولی مال فراوانی را نیز می برد.
طبق پلن و اطلاعات شما شما سه اتاق دارید  که به قول خودتان  شما در سه نقطه با دستگاه خودتان دفینه نیز پیدا کردید . بنده نیز تایید میکنم شما سه اتاق در بالا گرفتید که نشان گر سه اتاق در پایین هست . و جالبتر اینکه شما سه اتاق خالی گرفتید که کاملا صحیح هست که نشان دهنده سه اتاق پر در پاین هست .با توجه به نحوه حفاری شما و دوستانتان و با توجه به فرمایشات شما و عکسهای ارسالی شما تقریبا هشتاد درصد کار شما  که تخلیه اتاقهای خالی بود انجام شد و تنها بیست درصد کارتان مانده  راهرویی  را که به شکل گربه ایی تنگ شده باید گشاد شود و از آنجا به مرکز تفسیم سه اتاقها برسید .
پیچیدگیهای مختلف آنها در حقیقت برگرفته از نحوه معماری آنهاست . ما حدود 200 نوع و سبک معماری و پلن مورد استفاده در طراحی تومولوس ها و مقبره ها داریم که در ایران باستان مورد استفاده قرار میگرفته و یکی از یکی سخت تر بود و بسیاری از آنها برگرفته از صور مختلف فلکی بود و یا از لانه سازی حیوانات مثل مورچه ها و زنبورها کپی برداری میشد
از مسیر ی که گه راهروی تنگ گربه ایی گفتید باید وارد شوید تا به درب های ورودی به مقبره ها برسید که با سنگ های بزرگ و یا سنگچین پلمپ شده . در این مرحله نشت گاز مسکوکات بسیار خطرناک بوده و نیاز به استفاده از ماسکهای قوی و کپسول اکسیژن و لباس بادگیر محکم و عینکها و دستکش های مخصوصه تا خدای ناکرده آسیبی به شما نرسد.از راهروی مورد نظر باید وارد اتاقها شوید که به شکل پله های سردابه ایی شما را به عمق میبرد و از مهمترین واجبات این مرحله مراقبت در مقابل تله های مکانیکی می باشد که به شکل پرتابی و ریزشی  و چاه مخصوصا  در ورودی اصلی اتاقهای مقبره قرار داردهست. موفق باشید.

 

 



خرید بهترین فلزیاب های دنیا 09013545415

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها: تپه های باستانی تومولوس تپه های قدیمیدفن مردگانبار تپه ها

تاريخ : 28 / 4 / 1395 | | نویسنده : کوروش |

.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • وب آریس موب
  • وب هزاره اینترنت
  • وب باکری آنلاین
  • وب جعبه دانلود