جوغن های گرد

جوغن های گرد در دفینه یابی نشانه ی چه چیزی هستند؟

با یک نمونه مزار که از حکاکی های گرد یافت شده شروع کنیم. می بینیم که در کنار حکاکی گرد، مزاری وجود دارد. فراموش نکنیم که تعداد مزارها یکی نمی باشد. مشاهده شده که از این حکاکی های منظم، مزارهای تابوتی و زیر زمینی یافت شده است. باید به این موضوع دقت شود.
نشانه ایی می باشد که در ایران به وفور دیده می شود و نشانه قبر است. مشابه آن به طور طبیعی یافت می شود. تفاوتش این است که با نظم کار شده.
حکاکی های گرد در اصل، قربانگاههای متعلق به یک مزار کوچک می باشد، به درون اینها آب و غذا گذاشته می شود، درونش روغن ریخته و سوزانده می شود. خیراتی برای فرد مرده به این شکل انجام می شود. آیا مزارهای امروزه نیز به این شکل نمی باشند؟ هر وقت به مزار سر می زنیم، روی آن آب می ریزیم، بر حکاکی هایی که بر روی تابوتی که از مرمر ساخته شده آب پر می کنیم. و غذاهایی مثل گندم می اندازیم، به این هم می گوییم : «برای خیرات مرده، پرنده ها بخورند، ثواب شود ». پس ریشه عقیده ما از قربانگاه های سنگی گرد می آید.
مزار در دوردست های این حکاکی ها نمی باشد، همانطور که در مثال مشاهد شد، در فاصله نزدیکی می باشد. ممکن است حکاکی ها تک باشند ولی مزار ها نمی توانند تک باشند. مزارها در مکانی مناسب و در نزدیکی مناطق مسکونی پیدا می شوند. اگر منطقه ای مسکونی نباشد، مزار نیز وجود نخواهد داشت، مگر نه؟ اگر مزار وجود داشته باشد،
منطقه مسکونی نیز وجود خواهد داشت، این دو عنصر مکمل یکدیگر می باشند عنصری که در این حکاکی ها باید به آن دقت کرد، کیفیت حکاکی ها می باشد. کیفیت هر چقدر
زیاد و خوب باشد، ما را نیز به همان شکل به هدیه های با کیفیت مزار می رساند. اگر بی کیفیت باشد تلاش نکنید. هر کس می خواهد ماهیچه هایش قوی شود تلاش کند….حکاکی ها باید مثل نمونه های پایین باشند. نمونه های زیادی آوریم تا موضوع به خوبی فهمیده شود.

حکاکی گرد:
از عناصری می باشد که مزار را نشان می دهد.
حکاکی های گرد : هر حکاکی یک مزار دارد، مزار در 5 متری اطراف حکاکی کاوش میشود. معمولا ممکن است خالی باشد.
اگر یک حکاکی بزرگی وجود داشته و در اطراف آن حکاکی های کوچکی باشد، فاصله بین حکاکی بزرگ و حکاکی کوچک اندازه گیری می شود. در جهت حکاکی کوچک، با در نظر گرفتن هر سانتی متر به منزله 1 قدم، حرکت می کنیم. مزاری که دنبال آن هستید در آنجا می باشد. حکاکی های کوچک و باعمق کم، به معنای مزار و حکاکی های بزرگ به معنای انبار زیرزمینی می باشد. مثلا اگر حکاکی کوچک ولی عمیق باشد، به معنای اتاق مزار می باشد، اگر عمیق تر باشد، معنایش ممکن است تغییر کند، مثلا عمق زیاد حکاکی می تواند به معنای چاه باشد.
1- حکاکی های کوچک : اگر حکاکی های کوچک به تنهایی وجود داشته باشند، به معنای مزار تک می باشند. وجود نشان تیر و یا یک خط روی همین تخته سنگ در نزدیکی حکاکی، می تواند در پیدا کردن جهت مزار به شما کمک کند. اگر در نزدیکی هایش یک صلیب و یا x باشد، قطعا مزار می باشد.
2- حکاکی های بزرگ : حکاکی های بزرگ معمولا به تعداد فرد مثلا 1 3 5 می باشند. اینها به معنای چاه می باشند. اما می تواند به معنای نشان مزار نیز در نظر گرفته شود.
3- حکاکی های مخلوط : در تخته سنگهایی که هم حکاکی های بزرگ و هم حکاکی های کوچک دارد، منطقه ایی را که مزار خانوادگی و یا مزار عمومی می باشد را نشان می دهد.
4- حکاکی های عمود بر زمین : در تخته سنگهایی که مثل دیوار می باشند، و انگار مثل یک چشم کوچک می باشد، نشان دهنده غار می باشد. در این نشانه ها، در 1 الی 2 متری طرف راست و یا چپش، غار بسته ایی وجود دارد.
5- حکاکی های مربعی : اگر بر زمین صاف، یعنی به صورت موازی زمین باشد، به معنای انبار زیر زمینی است. این انبارها زیرزمینی را که خیلی دور نمی باشند، می توان با تثبیت فضای خالی پیدا کرد.
6- حکاکی های مربعی عمود بر زمین : حکاکی های مربعی بر روی تخته سنگ هایی که به آنها دیوار گفته می شود، به معنای مزار پادشاهان می باشد.

 



خرید بهترین فلزیاب های دنیا 09013545415

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها: جوغنجوغن های گرددفینه یابیگنج یابیآثار شناسی

تاريخ : 18 / 4 / 1398 | | نویسنده : کوروش |

.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • وب آریس موب
  • وب هزاره اینترنت
  • وب باکری آنلاین
  • وب جعبه دانلود