مکان های دفینه در قلعه ها

دفینه قلعه ها

بسیاری از کاربران روزانه از بنده در مورد دفینه قلعه ها می پرسند و همه اذعان دارند که در فلان منطقه قلعه ای پیدا کردند آیا دارای دفینه است یا خیر .در جواب باید بگویم که دفینه با یک شی باستانی فرق دارد و وجود یک دیوار قدیمی یا یک بنای قدیمی یا حتی قلعه قدیمی دلیل بر وجود دفینه در یک محل نیست .ممکنه بعد از کلی کاوش در آن محل به یک شی باستانی برسید ولی شاید به دفینه ای نرسید .

در گذشته از قلعه ها به چند صورت به عنوان محل دفینه استفاده می کردند .اول نشانه قرار دادن مکان فیزیکی قلعه برای محل دفینه به عنوان مثال در سمت غروب آفتاب فلان قلعه تلی دارد که … که این دفینه ها بعد ها بعد از تخریب فلعه ها یا زمان وجود قلعه ها به عنوان نشانه قرار می گرفت. و یا اینکه داخل قلعه ها در طبقات زیرین دفینه اصلی قلعه وجود دارد .در هر صورت دفینه قلعه ها موارد دیگری نیز دارد :

۱- چاه : در گذشته یک سری از این بارها را در چاه پنهان میکردند به این روش که در زیر چاه مسیری را حفر میکردند و بعد از آن فضایی را در زیر زمین به صورت اتاقک درست می کردند که در مسیر راه تله میکانیکی کار می گذاشتند , دفینه را در اتاق جاسازی میکردند و در اتاقک را با سنگی گرد مهرو موم میکردند و درب راه ورودی را که کف چاه می شد را با ساروج مسدود میکردند و برای علامت گذاری زنجیری را داخل چاه آویزان میکردند .

۲- حوض : معمولا در قلعه ها حوضی را درست میکردند که از جنس ساروج بود و برای اینکه کسی به آن شک نکند در داخل آن آب ریخته و ماهی پرورش می دادند . عمق موجود در این حوض ها بین ۳ الی ۴ متر است . بار موجود در زیر این حوض ها معمولا مجسمه تندیس حیوانات است که از طلا و نقره ساخته شده است .

۳- تل ها : این تل ها معمولا در بیرون از قلعه در شیبی به سمت دره قرار دارند متراژ کار در این تل ها زیاد است و عمق موجود در زیر این تل ها حتی به ۳۰ متر هم می رسد البته اگر بخواهید از خود تل شروع به کار کنید.



خرید بهترین فلزیاب های دنیا 09013545415

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها: دفینه های قلعه, گنج قلعه, تونل قلعه, حوض قلعه, حوض

تاريخ : 19 / 2 / 1398 | | نویسنده : کوروش |

.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • وب آریس موب
  • وب هزاره اینترنت
  • وب باکری آنلاین
  • وب جعبه دانلود