نکات مهم برای کاوش در گنج یابی

گنج و زیر خاکی یا دفینه ، هر شخصی را به فکر کاوش می اندازد . همه ما برای طی ره صد ساله در یک شب ، بی قرار و آماده هستیم .

ولی نکته مهم اینجاست که کجا را کاوش کنیم چه علایمی ، نشانه های گنج هستند . 

متاسفانه دوستان و برخی کاربران عزیز ، بدون در نظر گرفتن جوانب کار ، اقدام به ارسال تصاویری می کنند و با شور و شوق وصف ناشدنی ، منتظر شنیدن پاسخی هستند که ایشان را به گنج برساند . شرایط به گونه ای می شود که بنده از گفتن حقیقت به ایشان شرمسار می شوم زیرا تمام امید و آرزوی شخص با گفتن این جمله که تصویر ارسالی شما نشانه گنج نیست نقش بر آب می شود . عاجزانه خواهش می کنم به نکات ذیل توجه لازم را مبذول فرمایید .

دوستان گل ، گنج و دفینه در هر مکانی نیست که بشود آنرا به راحتی بدست آورد . صبر ایوب می خواهد و دانش ابو ریحان . 

به حرفهای برخی سایت ها که هدفشان فروش گنج یاب است گوش نکنید . ایشان قصد فروش گنجیاب دارند و بازار سازی می کنند شما دوست عزیز ، با این آدرس هایی که برخی دوستان می دهند مجبور به خرید گنجیاب می شوید و این یعنی سود برای صاحبین سایت . با این حرفها هم خودتان را خسته می کنید هم برای خودتان شر درست می کنید و از همه مهم تر اینکه بخشی از پولتان به فنا می رود . آثار باستانی هم که دیگر هیچ .... گنج یابهای کنونی ، فقط برای زمین های کشاورزی مناسب است که نه حفره دارند و نه صخره ای در دل خود دارند . در زمین هایی که صخره ای هستند دستگاه ها به مانند اسباب بازی عمل می کنند .

دفینه ها به طور کلی نشانه ها و نماد های خاصی دارند که آنرا تشریح می کنیم .

در وهله اول سنگ نگاره و یا جوغن ، باید بر روی سنگ های ثابت و صخره ای باشد . 

سنگ نگاره ها و نماد ها باید به صورت حک شده و یا برجسته باشد . یعنی دارای عمق باشد . نه اینکه مانند نقاشی روی سنگ باشد .

نکته بسیار مهم این جاست که حتما باید بین این علایم و نمادها ارتباط باشد و پیوستگی داشته باشند و مفهوم خاصی را منتقل کنند با یک جوغن در وسط بیابان شما به گنج نمی رسید .

ساروج دفینه با ساروج به کار رفته در سازه های معمولی به طور کل متفاوت است . گل و ملات نیست که با یک بیل آنرا خراب کنیم . به عنوان مثال تندیسی که شبیه لاک پشت ساخته شده و از ملات گل و سنگ ریزه استفاده شده دفینه ندارد . حتی اگر مورد حفاری قرار گرفته باشد دلیلی بر ربودن بار نیست . مثلا همین لاک پشت باید بر روی لاک خود ، خطوطی داشته باشد تا بتوان آنرا لاک پشت نامید یا دست و پا و یا چهره و یا دم ... وجود تندیسی که شبیه لاک پشت است دلیل لاک پشت بودن آن نیست . در ساروج از آهک زنده استفاده می شده است به این دلیل که استحکام زیادی در برابر بلایا و هم چنین حیوانات و از همه مهم تر نفوذ آب و سیلاب داشته باشد . پس ساروج و ملات ساروجی باید و باید مستحکم بوده باشد .

در رودخانه ها و همچنین در کنار رودخانه دفینه ای قرار نمی دادند زیرا در مواقعی که بارشهای آسمانی به اوج خود می رسید سیلاب های بسیار قوی ، کناره های رودخانه ها را تخریب می کرد و می شست و به همین دلیل دفینه یا جابه جا می شد و یا تخریب می شد .

در کوه ها و تپه هایی که سنگ های شکننده دارند کسی دفینه قرار نمی داد و نماد حکاکی نمی کرد . دلیل روشن است فرسایش بر روی این نوع سنگها ، اثر بسیار زیادی می گذارد و دفینه از ماهیت خود که پنهان بودن است دور می شد . 

بسیاری از علایم و نمادها ، برای آگاهی عموم (  مردم زمان خودشان ) ساخته می شدند و کاربرد عمومی داشته اند . مانند چاه در این نزدیکی است و یا ذاغه ای در این مسیر است یا این مسیر ، مسیر عبور کاروان است و یا کاروانسرا در این حوالی است و بسیاری دیگر 

در حوالی مکانهایی که نشانه زندگی نیست یعنی رودخانه قدیمی و یا زمین مناسب کشاورزی و .... ندارد دفینه ای نمی توانید بیابید پس با هر سوراخ و ضربدری به گنج نخواهید رسید . 

هر قلعه و یا سازه قدیمی دارای دفینه نیست بسیاری از قلعه ها ، به صورت عمدی تخلیه شده اند و در زمان تخلیه و یا کوچ مردم ، همه داروندار خود را برده اند فقط برخی مکانها که ساکنین آن توسط دزدان و یا راهزنان و جنگ از بین رفته اند دارای گنجینه های پنهان هستند آن هم مشروط بر اینکه تاکنون به تاراج نرفته باشد . 

هر جوغنی نشانه وجود بار نیست جوغن ها از ده هزار سال پیش وجود داشته اند و نشانه وجود قبر هستند نه نشانه بار .

تصاویر ارسالی باید گویای شرایط باشد . فقط عکس گرفتن از ضربدر یا جوغن و یا ..... نمی تواند برای تصویر سازی و رمز گشایی آن کمکی بکند حتما باید اطراف آن با ذکر جهت جغرافیایی ضمیمه تصویر اصلی باشد .

و در پایان ، در ایران عزیزمان هنوز یکصد و هفتاد هزار تن طلا آرمیده و کشف نشده است این رقم پیش بینی بزرگان باستان شناسی است و عددی بر مبنای تخیل نیست . ولی اگر قرار بود که من و شما با تکیه بر اطلاعات برخی سایت ها ، به گنج برسیم هم اینک هیچ فقیری نداشتیم . 2000 سال است که ایرانیان در پی کشف گنجینه مقابر و دفینه های باستانی هستند و کمتر از یک درصد موفق شده اند .

انگیل ها و یا غارهایی که طول زیاد ندارند محل دفینه نیست . خودتان را جای دفینه گذار بگذارید آیا آن را جایی قرار می دادید که بتوان براحتی کشف کرد .

توالی و پیوستگی علایم بسیار مهم است و نمادها باید دارای مفهومی خاص باشند و این نکته موید آن است که این نمادها باید در دید رس دیگر نمادها واقع شده باشند . به طوری که بتوان آنرا پازل نامید و بتوان جدول گونه آنرا حل نمود



خرید بهترین فلزیاب های دنیا 09013545415

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها: گنجدفینه هاطلا های دفن شدهغار های زیرزمینینکات مهم

تاريخ : 27 / 5 / 1395 | | نویسنده : کوروش |

.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • وب آریس موب
  • وب هزاره اینترنت
  • وب باکری آنلاین
  • وب جعبه دانلود