طلسم در گنج یابی از رویا تا واقعیت

آیا طلسم واقعیت دارد ؟ بنده به نوبه خودم کاملا معتقدم و تجربه دارم ولی بسیاری از همکاران و کاربران هیچ گونه اعتقادی ندارند که البته بنده به آنها نیز حق میدم .متن زیر برگرفته از سایت دیگر و نظرات نویسنده هست .

ایرانیان هم مانند دیگر ملل کهن که پیشینه باستانی دارند باورها و رسوم خاصی داشته و هم اکنون نیز دارند که به آن خرافه می گویند .

در خصوص پیشینه خرافه و طلسم ، دانشمندان پیشرفت هایی کرده اند که برخی را ذکر می کنیم :

انسان های اولیه ، به علت نبود امنیت و همچنین سختی های زندگی دوران خویش ، به خرافه روی آوردند . زمانی که انسان از همه جا وامانده می شد دست نیاز به سوی ماورا دراز میکرد و اینچنین شد که خرافه رشد و نمو پیدا کرد .

مثال واضح آن نیز در همین دوران به وفور پیدا می شود . دختران دم بخت که از تجرد خود خسته و یا معذب هستند توسط خانواده و یا خودشان به سمت و سوی بخت واکن و رمال می روند که متاسفانه بسیاری از ایشان نیز از میان تحصیلکردگان هستند . بسیاری از مردان که در زندگی خود وامانده می شوند و دستشان از همه جا کوتاه می شود نیز به مانند گروه اول به خرافه روی می آورند که نمیدونم اصلن زندگی من طلسم شده و یا من باید یه خون بریزم تا مشکلاتم حل شه و یا یه آدمی ( فالگیر ) که بتونه گره از مشکل من واکنه نداری و.....

امثال این نوع خرافه و طلسم گشایی بسیار است . مثال دیگر در خصوص قناری است . اگر به قناری که گشنه است در حین غذا خوردن پای راستش را بالا نگه دارید و این عمل را ده بار تکرار کنید قناری نیز دچار خرافه می شود انگار که اگر پای راستش را بالا نبرد غذا به او نمی دهند .

برخی افراد که از نفوذ و قدرت زیادی برخوردار بودند پیشروان علم زمان خود را به تسخیر خود در می آوردند و همان علوم نوظهور را به اسم طلسم ، به مردم عادی ارایه می کردند . هم اینک ما بعد از گذشت هزاران سال و پیشرفت علم ، می توانیم توجیهی منطقی برای آنها ارایه کنیم که الان به اسم تله فیزیکی و یا شیمیایی آن را می شناسیم . در زمان باستان مردم عادی که کشاورز و دامدار بودند از علوم بی بهره بودند و نمی توانستند آن را توجیه کنند و به اسم طلسم می شناختند . برای مثال : درون دیواره صخره ای گفته می شد این صخره طلسم داره و فقط در آخرین لحظه روزی که به شب یلدا ختم میشود سایه تیز سنگی که تراشیده شده بود طلسم شیطان را میشکند و جای دقیق چشم شیطان را نشان می دهد . حالا جریان چه بود ؟ سنگی ارزشمند درون صخره به طور استادانه ای جاسازی شده بود و با آخرین تابش خورشید به سنگی که تراش خورده بود سایه سنگ بروی نقطه ای از صخره می افتاد . شما اگر در روز موعود سایه را میدیدید دقیقا ابتدای سنگ الماس ، سایه می افتاد و اگر ده روز بعد از روز موعود یا قبل آن می دیدید اختلاف چند سانتی با هدف داشتید ولی چون ماهرانه جاسازی شده بود متوجه سنگ الماس نمیشدید . دفینه گذار با علم به اینکه خورشید در چه روزی و چه زمانی کجا سایه می اندازد برای آن طلسم گذاری کرده بود .

این نوع تفکر فقط در جوامعی که پیشینه باستانی داشته اند قابل رویت است . در ادوار گذشته که علم قادر به توضیح اتفاقات و حوادث نبود انسانها برای توجیه آن به خرافه روی می آوردند و اسامی مختلف هم روی آن می گذاشتند .

طلسم یکی از همین خرافه هاست . برای هر طلسمی به دنبال راه حل علمی باشید حتما توجیهی علمی خواهید یافت . 

یکی دیگر از نمونه های طلسم گیر شدن هم که متاسفانه کمابیش اتفاق می افتد مسمومیت است . دوستان به توصیه ها گوش نمی دهند و با مسمومیت کربن ومتان آغشته به سیانور روبرو می شوند و در کمتر از ده روز با خونریزی داخلی فوت میکنند و نا آگاهان نیز آن را به طلسم گیر شدن نسبت می دهند .

در سوره طه آیه 66 نیز به سحر و جادو اشاره شده که تخیلی بیش نیست و واقعیت ندارد .

 



خرید بهترین فلزیاب های دنیا 09013545415

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها: گنجدفینه هاطلا های دفن شدهغار های زیرزمینیطلسمجن

تاريخ : 10 / 5 / 1395 | | نویسنده : کوروش |

.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • وب آریس موب
  • وب هزاره اینترنت
  • وب باکری آنلاین
  • وب جعبه دانلود