آشنایی با علایم زیر خاک در گنج یابی

برخی نشانه از چشمان ما پنهان میمانند و یا به مرور زمان ( زلزله ، سیل ، رانش زمین و ...) از بین رفته اند . این مشخصه گاهی کاوشگران را به سوی مکانی غیر از مکان هدف ، راهنمایی میکنند . برای اجتناب از حفاری های اشتباه و تخریب بی دلیل ، به بررسی عواملی که در زمان کاوش باید وجود داشته باشد می پردازیم . برای مثال نشانه ها مارا به سمت محلی که فرو رفتگی محسوس و خاک متفاوتی هم از  منظر چشم دارد هدایت کرده . حال قرار به حفاریست . اگر بعد از نیم متر به خاکی که نرم تر و پوکتر از سطح خاک است نرسیدیم باید به محل کاوش شک کنیم . اگر به صخره سنگی ثابت رسیدیم نباید دیگر ادامه دهیم . دلیل را بررسی کنیم . برای تدفین و پوشش روی قبور از چه چیزهایی استفاده میشده است ؟برای پلمپ و پوشاندن درب مقابر و همچنین روی مقابر چه میکردند ؟ بر روی قبور کسی صخره قرار نمیداده و یا کسی زیر صخره ای درون خاک ، قبر درست نمیکرده . قبور را به اشکال مختلف مستطیل و مثلث و بیضی و دایره در عمقهای مختلف میکندند و روی آن را با سنگ های تخت و صاف می پوشاندند مانند سنگ لحد . تا مانع از ریزش خاک بر مردگان و همچنین دوری حیوانات از ایشان ، گردند . روی این سنگها از شاخ و برگ درختان استفاده میشده و روی آن نیز نوعی خاک سرند شده  و سنگ چین به کار می رفته . این سنگها معمولا در ابعاد 30 در 30 یا 40 در 40 ، با قطر کم هستند ( حدودا ) . بعد از سنگ چین خاکی که از داخل قبر ، برای حفر بیرون آمده بود را با حذف سنگهای آن ، دوباره میریختند . پس خاکی که روی سنگ چین است با خاک محل از نظر فشردگی متفاوت باید باشد . زیرا این خاک زیر و رو شده ولی خاک منطقه ، چند ملیون سال است که تکان نخورده . بعد از یک متر ( کمی بیشتر یا کمتر ) باید به سنگ چین برسید و گاها مستقیما به سنگ روی قبر برسید .

اگر به سنگ چین رسیدید و بوی کاربیت و تخم مرغ گندیده ، همزمان به مشام رسید ادامه دهید .بعد از سنگ چین به همان خاک سرند شده خواهید رسید ولی گذشت زمان شاخ و برگ آنجا را به ذغال آمیخته به خاک تبدیل کرده . بعد از خاک ذغالی به سنگ روی قبر میرسید . در قبور ساروجی هم بعد از خاک ذغالی به ساروج خواهید رسید . ساروج در برخی قبور تا 100 سانتی متر هم وجود دارد .خاک و سنگ استخراج شده باید به صورت کامل بررسی شود تا از صحت مکان کاوش مطمین شوید . اگر در حین خاکبرداری صدای باد و خالی شدن باد را به آرامی از درون محل کاوش شنیدید به سرعت از محل دور شوید و بعد از چند ساعت بازگردید امکان مسمومیت دارد .حفاری, دفینه, تله, مکانیکی, گنج یابی.نیم تنه .علایم زیر خاک.علایم پایین.آثار شناسی زیر خاک.دفینه.دفینه یابی

برای کاوش مقبره حتما باید درب مقبره را پیدا کنید . در مقابر نیز ( که چند نوع آن وجود دارد ) چیزی شبیه همین لایه ها وجود دارند . شما از سقف ویا دیواره مقبره نخواهید توانست که وارد شوید زیرا با صخره ها و ساروجی مقاوم باید دست و پنجه نرم کنید به همین دلیل باید درب را بیابید . درب مقبره با ساروجی همرنگ سنگی که بر درب مقبره نهاده شده ، پلمپ شده و با نگاه معمولی قادر به تشخیص نخواهید بود . شکستن پلپ مقبره کاری سخت خواهد بود زیرا تا 60 سانت هم ساروج مقاوم ، دیده شده . ساخت مقابر به گونه ای است که نفوذ به داخل آن بسیار سخت است دلیل آن هم روشن است . ایران چند هزار سال است که با کاوشگران مقبره و به سرقت رفتن اشیا آشناست . مردم باستان نیز برای جلوگیری از سرقت هدایا ، بسیار محکم کاری کرده اند . تقریبا 90 درصد مقابر ، با ریزش سنگ و خاک روبرو هستند ( غیر از تله ها )و این نکته لزوم بکار گیری افراد زبده با لوازمی کارآمد را گوشزد میکند . اگر لوازم و فرد خبره ندارید به هیچ وجه با جانتان بازی نکنید .کمتر مقبره ای است که شما بعد از ورود ، با خمره های طلا روبرو شوید . معمولا هدایا در دیواره و سقف پنهان است و با اولین ضربه ریزش خاک و سنگ شروع و امنیت شما را به خطر می اندازد . دفینه های داخل چاه و چشمه ها نیز از خطرناکترین کاوشهاست . دفینه های چاه روی سقف چاه یک سنگ آسیاب قرار دارد از سنگ آسیاب به بعد ، کاری سخت و خطرناک خواهد بود . 

 



خرید بهترین فلزیاب های دنیا 09013545415

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها: گنجدفینه هاطلا های دفن شدهغار های زیرزمینی آشنایی با علایم زیر خاک در گنج یابی

تاريخ : 10 / 5 / 1395 | | نویسنده : کوروش |

.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • وب آریس موب
  • وب هزاره اینترنت
  • وب باکری آنلاین
  • وب جعبه دانلود