روش دفن گنج در زیر درختان

همه دوستان بسیار دیده اند و شنیده اند که در فلان محل قدیمی و زیر فلان درخت قدیمی ، طلا کشف شده .

این سخن در اکثر مواقع درست است ولی دلیل نمیشود که با اقدامی عاجل تمامی درختان قدیمی را واکاوی کنیم . این نوع دفینه گذاری بعد از ورود اسلام به کشور عزیزمان رشدی قابل توجه یافت .

در دفینه یابی با استفاده از درختان قدیمی سه گونه با اهداف مختلف دفینه گذاری ، رویت شده که بیان میشود و در پایان نیز مکان هدف با توجه به تعداد و نحوه قرارگیری درختان و نوع درخت ( هر منطقه و قومی درخت نشانه خاصی داشتند با گرای خاص )  و چشمه بیان میشود انشالله مثمر ثمر باشد .

دفینه گذاری بر پایه نذر : این نوع دفینه گذاری معمول ترین انواع است و همان شیوه معروف گنج یابی را دارد . معمولا دو درخت قدیمی که معمولا گز ، چنار ، سرو آزاد ویا توت در کنار چشمه ای با فاصله اکثرا هفت گز به دلیل تقدس عدد هفت ، قرار دارند . و اگر از درختی که نزدیکتر به قبله است یک قدم بلند به سمت درخت مجاور برداریم زیر پای چپمان در عمق کم به هدیه ای میرسیم که 10 من یا 30 کیلو به عنوان نذر اهالی آبادی قرار داده شده است . این نوع دفینه گذاری در مجاورت قبرستان و در نزدیکی روستا است ، به طوری که نگاهبانان و مردم آن محل را میدیدند . 

دفینه گذاری اشخاص : نوعی دیگر از دفینه های درختان ، بر پایه نشان قرار دادن درخت در مکانی خاص است که دفینه خوبی است . افراد متمول که قصد مسافرت و یا حج و .... را داشتند بخشی از اموال نقد خودشان را به گونه مذکور دفن میکردند . برای کاوش این مدل ، اگر هفت تا 10 قدم به سمت قبله یا به سمت طلوع خورشید بروید با مکانی متفاوت از زمینهای مجاور روبرو خواهید شد . بدون شک نشانه ای را خواهید یافت و توجهتان را به خود جلب میکند .

دفینه های باستانی : اگر چشمه در کنار درختان ، گاهی اوقات از خود تکه های سفال بیرون میدهد به هدف زده اید . در ظل ظهر تابستان هم طعم آب کمی تغییر میکند و بویی شبیه کاربیت یا مردار میدهد . این نوع دفینه گذاری از معدود مواردی است که واقعا دفینه گذاری صورت گرفته است و قصد هدیه و نذر و ... نیست . ساختاری خاص دارد و از منفذی که آب بیرون می آید اگر یک متر به جلو حفر کنید لوله های سفالی خواهید دید . لوله ها را با تامین امنیت دنبال کنید به آب انبار میرسید در گوشه ای از اتاق مکعبی پلپ شده با ساروج خواهید دید اگر داخل اتاق نبود دیوارهایی را که مشرف به درختان است را چک کنید بدون شک با دفینه ای خوب روبرو هستید .

اگر سه درخت داغدانان ( رنگ تنه خاکستری ، ارتفاع تا 25 متر و برگی شبیه انار ولی دوبرابر برگ انار ) در کنا چشمه باشد نیمساز آن با عمق زیاد که تا 7 متر هم میرسد ( بررسی لایه های زمین برای اطمینان از محل کاوش ) پیشنهاد میشود

اگر تک درخت توت یا سرو و چنار در کنار چشمه بود و در نزدیکی قبرستان بود حتما در هفت تا 10 قدمی درخت به سمت قبله ، یک قبر خالی وجود دارد که زیر آن دارای هدیه است . قبر خالی برای فریب دزدان حفر میشده است .

اگر سه درخت قدیمی در کنار چشمه بود و درختان کمتر از 800 سال عمر داشتند در نیمساز آن و عمق 1 تا 1.5 متر با سربار مواجه خواهید شد و هدیه اصلی در فاصله کمتر از 30 متر در نیمساز سه سنگ سیاه و یا کبود و یا سه درخت مثلثی قرار دارد .  

 



خرید بهترین فلزیاب های دنیا 09013545415

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها: نماد ها در گنج یابی نماد روش دفن گنج در زیر درختانگنجاسرار گنج یابیمیراث زرین

تاريخ : 10 / 5 / 1395 | | نویسنده : کوروش |

.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • وب آریس موب
  • وب هزاره اینترنت
  • وب باکری آنلاین
  • وب جعبه دانلود