دفینه یابی

روش یافتن دفینه در گذشته

درسته که در گذشته مثل الان دستگاهای گنج یاب یا فلزیاب پیشرفته وجود نداشته اماکاشفان گنج در روزگاران بسیار دور هم برای خود روش های داشتند که خیلی از شما دوستان تا به حال نشنیده اید یکی از این روش ها شاقول است . البته شاقول هایی که در موردش می خواهیم در اینجا صحبت کنیم دستگاههای فلزیاب شاقولی امروزه از گذشته سر چشمه گرفته شده . در گذشته به این روش رایج بوده که یک قطعه طلا مثلا به اندازه ی یک انگشتر در زیر زبانشان قرار می دادند و یک قطعه طلای دیگر که به آن یک زنجیر طلا یا مس نصب می کردند تقریبا طول سیم مس یا زنجیر طلا به اندازه ی ۳۰ cm و نزدیک محل که می شدند بلافاصله از این روش استفاده می کردند . کار این شاقولی ها این طور بوده که وقتی نزدیک هدف می شد قطعه طلای نصب شده به سیم مس خودشو می کشه به سمت هدف مثل یک آهن ربا و اگر روی هدف قرار می گرفت به صورت دایره شروع به چرخش می کرد و اگر غیر اینصورت بود به صورت لوزی یا تخم مرغی شروع به چرخش می کرد .البته کارهای دیگری هم میکردن مانند داستان جیوه که هنوز هم مورد بحث و اختلاف شدیدی هست.

 

جاهای پر بار ایران پس از اصفهان و شیراز عبارت است از:
شمال ایران استان گیلان و مازندران ، استان لرستان ، استان کردستان و استان تهران و آذربایجان شرقی و غربی و کرمان .
البته این به این منظور نیست که در جاهای دیگر ایران اشیاء عتیقه وجود ندارد ولی به مراتب کمتر از این مکانها هست.
در اکثر مناطق ایران حفاری به صورت گسترده انجام شده و خیلی از نشونه ها و علائم از بین رفته است ولی اگر شما یک حفار خوب باشید همیشه می توانید از کوچکترین علائم بزرگترین نتیجه ها رو بگیرید و خود را به هدف نزدیک کنید.
جاهائی که رفت و آمد سهل هست و کار حفاری انجام دادن راحت ، اکثرا بارهایشان رفته است و جاهائی که کار کردن سخت و راه آن بسیار سخت و خطر ناک هست از نظر حفاری به مراتب سالم تر مانده و کمتر از جاهای دیگر دست خورده و بار آنها کمتر رفته است.
به همین دلیل استان لرستان و کردستان که کوهستانی از نقاط درگر سالم تر مانده.

 

اهمیت آب در دفینه یابی

آب ماده ای بدون مزه و بدون بو است که برای تمام شکل های حیات لازم است .آب برای زندگی انسانها از اهمیت بالایی برخوردار است . به همین خصوص جایی که آب هست زندگی و جایی که زندگی هست فرهنگ و مدنیت هم خواهد بود . فرهنگ ها ومدنیت هایی که با بودن آب تشکیل می شوند از خود آثارهایی بجا خواهند گذاشت .همین آثارهای بجا مانده به ما درباره چگونگی زندگی انسانها در آن دوران اطلاعات خواهد داد
مصالحی که برای ساخت یک بنا استفاده می شود حدود ۲ – ۳ برابر مصالح برای ساخت آن بنا از آب استفاده می شود. در دوران باستان امکان حمل خاک ، سنگ ، خشت و سایر مصالح به دوردست ها ممکن بود ولی حمل آب به این راحتی ها نبود به همین دلیل شهرک سازی ، سازه های مختلف ، کشاورزی و دامداری در مجاورت منابع آب قرار می گرفت ، دفینه – گنج و یا بررسی های باستانشناسی سطح بر اساس منابع آب ساخته شده باشد . چون آب وجود دارد ، جایی که آب هست زندگی و جایی که زندگی هست فرهنگ و مدنیت هم خواهد بود . جایی که مدنیت هست از آنها آثارهایی بجا خواهد ماند و از آثارها میتوانیم اطلاعات در مورد انسانها و رفتارهای اجتماعی و اقتصادی مردم بدست بیاوریم.مسئله مهم که مربوط به دفینه یابی می شود ، اشیاء مختلف استفاده شده و بجا مانده از آن دوران است.اگر آب نباشد ممکن نیست اولین استفاده شان آب بوده و یا آثاری بجا مانده از منبع آب باید باشد ، در غیر این صورت آدرس اشتباه است و در جای اشتباهی توقف کرده ایم!

دفینه نزدیک چشمه و شمع سوز

در مکانهایی که چشمه قدیمی دارد و دارای حداقل دو درخت کهنسال می باشد معمولا دارای دفینه ای بسیار کم عمق هستند و اگر در گذشته مورد حفاری واقع نشده باشند، گنجینه خوبی نصیبتان خواهد شد.
کافی است دو درخت در نزدیکی چشمه یا قنات بیابید که بیش از ۳۰۰ سال قدمت داشته باشند و هر دو در راستای مسیر قبله قرار گرفته باشند و معمولا یکی از این درختان را مقدس دانسته و به آن دخیل (پارچه سبز) می بندد و در اطراف شمع روشن می کنند.
به کنار درختی که به قبله نزدیکتر است رفته و پشت به قبله کرده و یک قدم بزرگ به سمت درخت اول بردارید و جلو پای چپ و نیم متر جلوتر آن را بکاوید اگر در عمق ۷۰ سانتی یا نهایت ۱ متری یک دیگ یا یک کوزه کوچک از طلا و سکه وجود دارد.
اگر کوزه کوچک باشد، ومثلا ۱۳۵ سکه وجود داشته باشد و به رمز ابجد بوده و به معنی این است: هل کفی؟
و بنابرین شما سر باری را گرفته اید و دفینه اصلی در اطراف است و باید به دنبال سه سنگ بزرگ یا سه درخت بگردید که یک مثلث متساوی الاضلاع را تشکیل دهند و …
در هر صورت نزدیک به چشمه هم از احتمالات مهم هست.

امنیت جانی در دفینه یابی و کمک های اولیه:

هر موقع اشیایی را پیدا کردید با دست برهنه لمسش نکنید اگر اشیاء کشف شده در یک مکان پلمپ شده هست باز کنید کمی هوا بخورد بعد داخل شوید . بدون ماسک به مناطق بسته وارد نشوید بیشتر گازها میتواند انسان را مسموم کند ، این مسمومیت ها بیشتر با مونوکسید کربن است وقتی این گازها جای خود را با خون عوض می کند و باعث میشود که خون نتواند به اعضای حیاتی بدن اکسیژن حمل کند در نتیجه باعث مسمومیت و حتی مرگ شخص میشود ، تجزیه اعضای بدن و دفینه ای که به مدت زیاد در فضای بسته مانده است و فلزات مختلفی که اکسید می شود. البته نباسد فراموش کنید که علاوه بر اینها ممکن است بعضی قبرها و اشیاء داخلش با مواد سمی آغشته شده باشد ، از لحاظ امنیت شخصی باید همیشه دستکش پلاستیکی و ماسک ضد گاز همرا خود داشته باشید . وقتی به دفینه رسیدید نباید هیجان زده شوید . در هر صورت اگر اتفاقی افتاد فرد قربانی را با سرعت به نزدیکترین مرکز درمانی برسانید
زخم های کوچک خارجی: فشار کوتاه مدت می تواند به راحتی موجب لخته شدن خون شود و هیچ زمان لخته روی خون را تمیز نکنید. اگر زخم کثیف باشد با آب و صابون شتشو کنید . روی زخم را با پارچه تمیز و بدون میکروب پانسمان کنید . اگر زخم در دست یا پاها باشد زخم را بالاتر از قلب بگیرید این کار باعث میشود خون زودتر بند آید. نباید به روی زخم هر نوع دارو یا… بمالیم
زخم های بزرگ خارجی : اگر زخم خیلی بزرگ باشد ممکن است باعث شوک شود . سعی کنیم تا خونریزی را متوقف کنیم . درصورت لزوم رگ را محکم ببندید.
مسمومیت: استفراغ بکند . برای رقت موادی که وارد بدن شده مقدار زیادی آب نوشیده شود.اگر هوشیاری خود را از دست داده و تشنج دارد یا مواد نفتی نوشید است سعی کنید استفراغ کند. کسانی که با گاز سمی مسموم شده است آن را به فضای باز بیاورید تا اکسیژن زیاد و تازه تنفس کند
گزش حشرات:
– بدون استفاده از دست خود حشره را دور کنید.
– زخم را با مقدار زیادی آب و صابون بشویید.
– منطقه را سرد نگه دارید.
– زخم را با نوار ببندید.
– در نیش عقرب ممکن است به سرم نیاز داشته باشید.
– هر چه سریتر به دکتر سربزنید.
مارگزدیدگی:
نشانه ها: درد، جای دو تا دندان و خود مار
– شستشوی زخم با صابون و آب فراوان.
– منطقه گزیدگی را از بدن پایین و بدون حرکت نگه دارید.
– به دنبال مراقبت های پزشکی فوری باشید.



خرید بهترین فلزیاب های دنیا 09013545415

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها: دفینه یابی آثار شناسی گنج دفینه ها آثار شناسی علائم باستانی اسرار کاوش

تاريخ : 11 / 3 / 1396 | | نویسنده : کوروش |

.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • وب آریس موب
  • وب هزاره اینترنت
  • وب باکری آنلاین
  • وب جعبه دانلود