الماس هایی از بام جهان – قسمت اول

کوه های Maluti دور دست لسوتو (Lesotho) تماشایی ترین بخش از این کشور محصور در خشکی هستند که تماما توسط جمهوری آفریقای جنوبی محصور شده است. همچنین این کوه ها منبع برخی از پرطرفدار ترین الماس های نوع IIa جهان و بلورهای بزرگ الماس هستند.

8 سال پیش، یک کارگر معدن کریستالی بزرگ را از منطقه تفکیک سازی معدنLetseng  در لسوتو به دست آورد. این الماس تراش نخورده با وزنی بیش از 603  قیراط (CTS) ، پانزدهمین الماس بزرگی است که تابه حال کسی در جایی یافته است. مالک اصلی معدن، Gem Diamonds مستقر در لندن، در به رسمیت شناختن کشوری که این الماس در خاک آن کشف شد، آن را امید لسوتو (Lesotho Promise) نامید.

برای مازوی ماهاراسوآ (Mazvi Maharasoa)، مدیر عامل Letseng Diamonds ، یکی از شرکای معدن، آن الماس و سه الماس بالای 450 قیراطی که در آنجا یافت شدند، بیش از یک امید هستند – آنها یک منبع افتخار ملی و یک وعده محقق شده اند.

 

الماس هایی از بام جهان
 

او می گوید: ” این معدن با تولید بالاترین الماس های ارزش متوسط (2.043 دلار به ازای هر قیراط، درمقابل میانگین جهانی 106 دلار به ازای هر قیراط) در جهان منحصر به فرد است. برای برخی از افراد، لسوتو یک نقطه روی نقشه است. اما این الماس ها به رسمیت شناختن ما را به ارمغان آورده اند.

این معدن همچنین یکی از بزرگترین منابع جهان از الماس بسیار پرطرفدار نوع IIa  است. به طور معمول، اینگونه سنگ ها در حدود 2٪ از الماس های بازیافته در سراسر جهان را تشکیل می دهند اما در Letseng، آنها حدود یک چهارم خروجی هستند.

ماهاراسوآ با سفر به معدن، واقع در ارتفاع 3 هزار و 100 متری (کمی بیش از 10 هزار پا)، می نویسد: “این معدن در سال 2000 از هیچ بوجود آمد. حالا ما هزار و 500 کارگر و یک معدن داریم که 70  درصد از درآمد مالیاتی شرکتی و 60 % از درآمدهای ارزی خارجی کشور ما را تامین می کند. “

شروع مجدد تولید در معدن یک چالش بود. کیمبرلیت (kimberlite) در سال 1957 توسط زمین شناس آفریقای جنوبی پیتر نیکسون (Peter Nixon) در اعماق کوه هایMaluti ، در میان روستاهای کشاورزی و کلبه چوپان جایی که به نظر می رسید زمان به مدت یک هزاره ایستاده، کشف شد،. تا سال بعد که دو معدن یاب آفریقای جنوبی، کیت ویتلاک (Keith Whitlock) و جک اسکات (Jack Scott)، به جستجوی الماس پرداختند، کسی به دنبال این کار نرفت. آنها سرمای شدید و کولاک را تحمل کردند و با حدود هزار و 800 قیراط الماس بازگشتند.

برای چندین سال، دولت به معدنچیان صنعتگر  اجازه داد تا ادعاهای خود را گزارش و در سایت کار کنند. اما در سال 1968، غول استخراج معدن RTZ  (در حال حاضر Rio Tinto ) را دعوت کرد تا منطقه را جستجو کند. این شرکت به مدت 4 سال برای توسعه معدن کار کرد. پس از RTZ، دولت، رئیس وقتDe Beers ، هری اوپنهایمر(Harry Oppenheimer ) را دعوت کرد تا نگاهی به سایت بیاندازد. در نتیجه بازدید او، De Beers  یک عملیات محدود راه اندازی و غنی ترین مناطق از کیمبرلیت اصلی را تقریبا به مدت یک دهه قبل از بسته شدن آن در سال 1982 – زمانی که صنعت الماس جهانی دچار یک بحران شدید شد-  استخراج کرد



خرید بهترین فلزیاب های دنیا 09013545415

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها: الماس هایی از بام جهان – قسمت اول الماس ها سنگ های گران بها الماس ها سنگ های قیمتی و درمانی

تاريخ : 9 / 3 / 1396 | | نویسنده : کوروش |

.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • وب آریس موب
  • وب هزاره اینترنت
  • وب باکری آنلاین
  • وب جعبه دانلود