بزرگترین الماس های صورتی جهان – قسمت اول
الماس آرگیل

یکی از بزرگترین الماس های صورتی جهان در سال 2012 یافت شد. رنگ این الماس به طور کلی بسیار کمیاب بوده و بسیار شفاف و با کیفیت رنگی بالایی می باشد. این الماس 78/12 قیراطی در استرالیا و در معدن آرگیل کشف شد. معدنی که به دلیل وجود الماس های رنگی زیبا در آن بسیار مشهور است. کمپانی ریو تینتو (صاحب معدن آرگیل) با انتشار اعلامیه ای از تمامی مردم دعوت به عمل آورد تا از این الماس زیبا دیدن کنند. سپس این الماس به حراجی کریستی سپرده شد تا صاحب خود را پیدا نماید.

دومین الماس صورتی بزرگ دریای نور نام دارد. وزن این الماس 186 قیراط است. این الماس بسیار شفاف بوده و تراش آن مستطیل و نوع تراش تیبل (table) است و در یک گل سینه قرار دارد. الماس دریای نور برای اولین بار توسط تاورنیر فرانسوری توصیف شد. این سنگ قیمتی بسیار زیبا در دل خود افسانه های گرانبهایی دارد. بر طبق منابع موجود، این الماس زیبای صورتی رنگ، یک جفت دیگر به نام کوه نور دارد که این الماس نیز صورتی رنگ است.

الماس تاج ماه

الماس تاج ماه سومین الماس صورتی مشهور و بزرگ جهان است. رنگ این الماس صورتی تیره و وزنش 06/115 قیراط می باشد. این الماس توسط نادرشاه در جنگ برعلیه مغول ها به غنیمت گرفته شد. داستان به غنیمت گرفته شدن این الماس زیبا با خون های زیادی همراه بود. پس از سو قصدی که بر نادر شاه انجام شد. جانشین وی، خلع شده و سپس شکنجه گشته و کور شد. همین امر سبب شد تا وی از محل اختفای جواهرات نادرشاه اطلاعی نداشته باشد. در دوران پایانی سلسله افشاریه، فرزند شاه، راز اختفای جواهر را آشکار نمود، اما پس از آن شکنجه شده و به قتل رسید. سرنوشت های گوناگونی برای این الماس زیبا رغم خورد و صاحبان گوناگونی را به خود دید. این الماس اکنون در خزانه بانک ملی ایران نگهداری می شود.



خرید بهترین فلزیاب های دنیا 09013545415

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها: بزرگترین الماس های صورتی جهان – قسمت اول الماس ها سنگ های گران بها جواهرات الماس های رنگی

تاريخ : 8 / 3 / 1396 | | نویسنده : کوروش |

.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • وب آریس موب
  • وب هزاره اینترنت
  • وب باکری آنلاین
  • وب جعبه دانلود