بزرگترین الماس های صورتی جهان – قسمت دوم
الماس آگرا

چهارمین الماس مشهور صورتی رنگ، الماس آگرای 34/32 قیراطی به رنگ صورتی روشن است که از هندوستان متولد گردید. قدمت این الماس به قرن پانزدهم در هندوستان بر می گردد. مهاراجه گوالیور صاحب این الماس، در جنگ با مغول کبیر در شهری به نام آگرا کشته شد. بر طبق افسانه ها، این الماس را در شکم اسبی پنهان کرده و به غرب منتقل نمودند. البته صحت این خبر هنوز مشخص نیست، اما الماس آگرا اکنون در انگلستان به سر می برد. این الماس گرانبها در اروپا سفرهای گسترده ای داشت از سرگذشت این الماس اطلاعات دقیقی در دست نیست ولی به هرحال این الماس تابه حال 2 بار تراش مجدد داده شده است. تراش این سنگ قیمتی اکنون کاوشن و وزن آن اکنون 15/28 بوده و در شرکت سیبا در هنگ کنگ نگهداری می شود.

الماس شیمنتز

در سال های نه چندان دور یعنی سال 2003، اهالی منطقه افریقای جنوبی الماسی را یافتند که نام آن شیمنت صورتی گذاردند. وزن این الماس 60/59 قیراط بود. رنگ آن را صورتی گرم فانتزی دانسته اند. در ابتدا از این الماس در موناکو پرده برداری شد. این الماس بر روی گردنبندی قرار داشت و این گردنبند بر گردن مدل مشهور آن زمان به نام هلنا کریستنسن بود. در حال حاضر این الماس متعلق به شرکت جواهری گروه الماس استینمتز است.

الماس گرف

همانگونه که می دانید حراج های شرکت کریستی در هنگ کنگ، یکی از مشهورترین و شناخته شده ترین مکان های به فروش رساندن الماس های رنگی است. در سال 2010 یکی از مشهورترین جواهرسازان و جواهرفروشان جهان به نام لورنس گرف، دو عدد سنگ قیمتی بسیار بزرگ از این حراجی خرید. این سنگ ها، الماس گراف صورتی 72/24 قیراطی و الماس ارغوانی رنگ گراف 84/22 قیراطی بودند. مدتی قبل، این شخص الماسی به نام ایده آل صورتی به وزن 38/10 قیراطی را از همین حراجی خرید که اکنون این الماس زینت دهنده یک انگشتر است.



خرید بهترین فلزیاب های دنیا 09013545415

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها: بزرگترین الماس های صورتی جهان – قسمت دوم الماس ها سنگ های گران بها جواهرات الماس های رنگی

تاريخ : 8 / 3 / 1396 | | نویسنده : کوروش |

.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • وب آریس موب
  • وب هزاره اینترنت
  • وب باکری آنلاین
  • وب جعبه دانلود