تجمع یاقوت مصنوعی در ماتریس کلسیت

 

تجمع یاقوت مصنوعی (ترکیبی) در ماتریس کلسیت

این یاقوت مصنوعی (ترکیبی) در یک ماتریس سفید و کرم رنگ، ثابت شده بود و به عنوان یک یاقوت طبیعی ارائه شده است.

 

اخیراً، آزمایشگاه مرکزی دبی (Dubai Central Laboratory) یک نمونه سنگ تراش نخورده سفید و کرم رنگ را برای شناسایی دریافت کرد. این گونه 124.4× 107.7 ×  65.8 میلیمتریِ 5917.35 قیراطی، دو دهانه داشت که طول دهانه بزرگتر در حدود 25 میلی متر و عرض آن 10 میلیمتر بود. یک سنگ شش ضلعی قرمز تعبیه شده در ماتریس (سنگ یا خاک سفت که بلور یا ریگ یاسنگواره در آن جایگزین شده باشد)  را می توان از طریق این دهانه ها مشاهده کرد. تنها سمت منشوری قابل مشاهده و هر دو نقطه پایانی از دید پنهان بود.

تجمع یاقوت مصنوعی (ترکیبی) در ماتریس کلسیت

یاقوت مصنوعی در یک ماتریس کلسیت جاسازی شده بود که اینجا زیر نور لامپ های رشته ای دیده می شود.

 

تعیین ضریب شکست و وزن مخصوص سنگ قرمز غیر ممکن  و تنها بخش بسیار کوچکی، برای به دست آوردن سایر اطلاعات، قابل مشاهده بود. اسپکتروسکوپ تنها گزینه ممکن برای آزمایش این سنگ قیمتی به شمار می رفت. پس از آزمایش، سنگ به وضوح یک طیف یاقوت از خود نشان داد. این سنگ قیمتی واکنش های قرمز متوسط و قوی را نیز به ترتیب نسبت به تابش موج کوتاه و بلندUV از خود بروز می دهد. آزمایش میکروسکوپی با چراغ فیبر نوری، گروهی از حباب های گاز مدور و شکستگی های کوچک را نشان داد، اما شیارهای باریک منحنی دیده نشدند. این خواص نشانگر یک یاقوت مصنوعی (ترکیبی) با شعله همجوشی است که هوشمندانه در ماتریس جاسازی شده بود تا یک مدل سازی از یاقوت طبیعی باشد.

اسپکتروسکوپ رامان، ماتریسی را که در درون آن یاقوت سرخ بود، به عنوان کلسیت شناسایی کرد. بررسی دقیق نشان داد که سمت کرم رنگ سنگ حفر شده بود تا یک سوراخ برای جا دادن یاقوت مصنوعی، ایجاد شود. پس از آنکه منطقه حفر شده با مخلوطی از چسب و پودر کلسیت مهر و موم شد، دو دهانه تراش خوردند تا یاقوت مصنوعی درون آن مشخص شود. منطقه حفر شده ، تحت تابش موج بلند UV ، فلورسانس آبی مایل به سبز قوی نشان داد، در حالی که بقیه سنگ بی اثر بود و یا یک واکنش آبی مایل به سبز روشن نشان دادند.

تجمع یاقوت مصنوعی (ترکیبی) در ماتریس کلسیت

تحت تابش موج بلند UV ، منطقه حفر شده فلورسانس آبی مایل به سبز قوی نشان داد.



خرید بهترین فلزیاب های دنیا 09013545415

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها: تجمع یاقوت مصنوعی (ترکیبی) در ماتریس کلسیت سنگ های گران بها یاقوت طبیعی اسرار کاوش

تاريخ : 8 / 3 / 1396 | | نویسنده : کوروش |

.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • وب آریس موب
  • وب هزاره اینترنت
  • وب باکری آنلاین
  • وب جعبه دانلود