مروارید آکویا

نام مروارید آکویا برگرفته از نام صدف خوراکی آکویا می باشد.صدف های آکویا در چین و ژاپن یافت می شوند و از آن ها مرواریدهای آکویای زیبا تهیه می شود. مرواریدهای آکویا از محدوده آب شور به دست می آیند و از درخشندگی و گیرایی بیشتری برخوردار هستند. مرواریدهای آکویا سفید و درخشان هستند و سطح خارجی آن ها معمولاً دارای Tone های رنگ کرمی کم رنگ، سرخ گلی (Rose)، یانقره ای می باشد. اندازه های (قطعه) مروارید آکویا بین ۲تا ١١میلی متر است، ولی اندازه ی ۸ میلی متری آن رایج تر است. در سال ١٩١٦Kokichi Mikimoto  امتیاز پرورش مروارید گرد را در اختیار گرفت. ژاپن محلی امن برای صنعت تولید مروارید پرورشی بود. اما اخیراً در سال ١٩۶٠چین برای تولید مروارید پرورشی دست به اقداماتی زد و در سال ١٩۸٠موفق به تولید مروارید آکویا شد.

 اکنون میزان تولید مرواریدهای آکویا در چین از ژاپن پیشی گرفته است. پرورش دهندگان مرواریدهای ژاپنی هم اکنون بر روی ساخت مرواریدهای ۸ میلی متری یا بزرگتر تمرکز کرده اند . مراکز تولیدی ژاپنی، مرواریدهای آکویا ی کوچکتر را از چین وارد می کنند، سپس تحت عملیاتی قرار می دهند و آن ها را به عنوان مروارید های آکویا عرضه می کنند. فرآیند پرورش در صدف های آکویا همراه با کاشت یک هسته کوچک از طریق عمل جراحی به درون صدف می باشد و سپس صدف ها ۲مرتبه به آب برمی گردند. در فصل زمستان نیز آن ها را به آب های گرمتر منتقل می کنند، پس از یک سال صدف ها در اندازه های میلیونی آماده بهره برداری هستند، سپس آن ها را از صدف خارج می کنند. مروارید ها رانسبت به کیفیتشان دسته بندی می کنند برای مثال: مرواریدهای آکویا با درجه A (کم کیفیت) و با درجه AAA (کیفیت بالا) دسته بندی می شوند. آن دسته از مروارید هایی که از کیفیت بالاتری نسبت به این مقیاس ها برخوردارند، به نام مروارید های آکویای Hanadama شهرت دارند.

 مروارید های آکویا در مقابل عرق بدن، چربی، ادکلن، لوازم آرایشی، مواد شوینده، مواد اسیدی و قلیایی آسیب پذیر هستند.و همچنین برای تمیز کردن آن ها نباید از التراسونیک و بخارشور و مواد شوینده استفاده کرد.



خرید بهترین فلزیاب های دنیا 09013545415

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها: سنگ ها سنگ های قیمتی خواص سنگ ها ارزش سنگ ها مروارید آکویا

تاريخ : 28 / 8 / 1395 | | نویسنده : کوروش |

.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • وب آریس موب
  • وب هزاره اینترنت
  • وب باکری آنلاین
  • وب جعبه دانلود