روش حفاری گنج مقبره هخامنشیان

آریاییان در قبل از قدرت گرفتن و تشکیل پادشاهی ، به صورت قبایل پراکنده بودند . از میان این قبایل ، هفت قبیله یا طایفه ، دارای اهمیت بیشتری بودند و بقیه نیز تابع این طوایف بودند . برخی شکل گیری این خاندانها را به بعد از کمبوجیه و داستان گئومات مغ نسبت می دهند که درست نیست بلکه این هفت خاندان ، از بدو تاسیس پادشاهی هخامنشیان ، در طبقه بزرگان طبقه بندی می شدند که هر کدام از این طوایف ، نسبت به توانایی هایشان ، بخشی از قدرت را در اختیار داشتند و مشاور و کمک پادشاه بوده اند . 

این هفت خاندان عبارت بودند از :

خاندان مهران که در ایالت کمیش مستقر بودند و شامل سمنان و البرز بود که داریوش سوم ، در آخرین تلاشش برای جلوگیری از ورود اعراب ، از ایشان کمک گرفت .

خاندان کارن که در نهاوند مستقر بودند و در زمره جنگاوران و سربازان و گارد حکومتی بودند .به همین دلیل است که نام کارن در بین فرماندهان هخامنشی زیاد داریم . زیرا این نام برگرفته از قومیت آنان بود به مانند نام فامیل کنونی مردم ، که اشاره به اصلیت آنان دارد .

خاندان سورن که ایشان نیز از جنگاوران و در گارد حکومتی بودند و در سیستان متمرکز بودند . اینچنین است که نام سورنا و سورن ، بسیار شنیده ایم .

خاندان اسپندیاز یا همان اسفندیار معروف که در ری مستقر بود

خاندان اسپهبد که در گرگان متمرکز بود 

خاندان زیک که در آذربایجان می زیست 

خاندان پارت یا همان خاندان سلطنتی 

این هفت خاندان هر کدام به گونه ای در حکومت دخیل بودند و گوشه ای از اختیارات را داشتند . 

بعد از هخامنشیان نیز ، این هفت خاندان در حکومت اشکانیان و ساسانیان نیز ، تاثیر گذار بوده و نجیب زاده یا دارای اصالت شمرده می شدند . 

داریوش بزرگ که بعد از کمبوجیه به قدرت رسید نیز با کمک همین خاندان ها توانست گئومات مغ یا بردیا را از بین ببرد .

حال هر یک از این طایفه ها ، دارای بزرگانی بودند که ایشان از نظر حکومت مرکزی بسیار محترم شمرده می شدند . به همین خاطر قبور ایشان دارای هدایای زیادی است .

ساتراپ ها که همان والی ( فرماندار یا رییس منطقه و یا شاه محلی ) بودند از میان بزرگان این اقوام انتخاب میشده اند. سکه.تاریخ سکه.سکه های نایاب.سکه های عتیقه.حفاری .سکه های زیر خاکی.سکه های عمری.سکه محمد رسول الله.سید مهدی موسوی.سکه هخامنشی.سکه شناسی. تاریخچه پول در ایران.گرانترین سکه های جهان



خرید بهترین فلزیاب های دنیا 09013545415

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها: سکهتاریخ سکهسکه های نایابسکه های عتیقهحفاری سکه های زیر خاکیسکه های عمریسکه محمد رسول اللهسید مهدی موسویسکه هخامنشیسکه شناسی تاریخچه پول در ایرانگرانترین سکه های جهان

تاريخ : 4 / 5 / 1395 | | نویسنده : کوروش |

.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • وب آریس موب
  • وب هزاره اینترنت
  • وب باکری آنلاین
  • وب جعبه دانلود