چشم زخم چیست؟

انسانها گاهی اوقات دارای نیروهایی هستند که دیگران را به تعجب وامیدارند . مثلا گروهی از مرتازهای هندی می توانند با نیروی چشمان خود اشیاء را به حرکت درآورند یا گروهی از مردم میتوانند ذهن دیگران را بخوانند، بعضی ها میتوانند آینده را پیشگویی کنند . بنابراین داشتن قدرت های عجیب، دور از ذهن و باورنکردنی نیست .

یکی از این نیروهای عجیب قدرتی است که در چشم انسانها نهفته است . علامه طباطبایی در (المیزان) چشم زخم را نوعی حسد نفسانی شمرده است . یعنی وقتی کسی نسبت به مقام و موقعیت شما یا درآمدتان یا زیبایی چهره تان به شماحسد می ورزد ناخودآگاه شما را مورد چشم زخم خود قرار میدهد .
به طور کلی چشم هر انسان دارای تصرفات است و اگر تصرفات چشم باعث آسیب به دیگران شود چشم زخم نامیده میشود .

به طور کلی برای به اثبات رساندن وجود چشم زخم چند دیدگاه را میتوان بررسی کرد :

۱. از دیدگاه پیامبران و ائمه اطهار (ع)

۲. از دیدگاه قرآن

۳. از دیدگاه علما

۴. از دیدگاه علمی

 

وجود چشم زخم از دیدگاه پیامبران و امامان و ائمه اطهار (ع)

درحدیث نبوی آمده است : پیامبراکرم (ص) فرمودند : هرکس چیز شگفت آوری ببیند و بگوید (الله الله، ماشاء الله، لاقوه الا بالله، هیچ آسیبی به او نرسد .)              بحارالانوار ج ۹۵ ص ۱۳۳ .

حضرت علی (ع) فرمودند : غمی به رسول خدا (ص) عارض شد . جبرائیل آمد و عرض کرد یا محمد !!! این چه غم است که در روی شما میبینم ؟؟؟ فرمودند : به حسن و حسینم چشم زخم برخورد کرده است . جبرائیل گفت : چرا با این کلمات آن دو بزرگوار را تعویذ نمیکنی ؟ پیامبر فرمودند : کدام کلمات ؟ عرض کرد : اللهم یا ذالسلطان العظیم المن القدیم و الوجه الکریم، یاذالکلمات التامات و الدعوات المستجابات عاف الحسن و الحسین ( به جای این دواسم، اسم مریض را ببر ) من انفس الجن و اعین الانس .

حتما بخوانید  شب آرزوهاست بیا دعا کنیم...

وقتی پیامبر این دعا را خواندند، آن دو بزرگوار به یکباره از بستر برخاستند و پیامبر به اصحاب فرمودند : زنان و بچه هایتان را با این تعویذ پناه دهید .

ختوم و اذکار ج ۲ ص ۲۷۵ .

و همچنین پیامبر اکرم (ص) فرموده اند : العین حق و الرقی حق . چشم زخم حق است (درست است) و توسل به دعا برای رفع آن نیز حق است (درست است) .

حضرت صادق (ع) فرمودند : تآثیر چشم زدن حق است و ایمن نیستی که چشم تو در خودت یا در دیگری تاثیر کند، پس اگر از تاثیرات چشم میترسی ۳ مرتبه بگو : ماشاءالله، لاقوه الا بالله العلی العظیم .

اگر میترسید این ذکر ارزشمند را در بین مشغله های روزمره فراموش کنید می توانید از انگشتر عقیق با حکاکی این دعا استفاده کنید تا در طی روز هر وقت چشمتان به آن می افتد به یاد آورید و تکرار کنید تا از چشم زخم در امان باشید .

 

حضرت علی (ع) می فرمایند : چشم زخم و چشم کردن حق است و واقعیت دارد . ( نهج البلاغه ترجمه فیض الاسلام، کلمات قصار، ش ۴۰)

انگشتر فیروزه و عقیق در دست کردن چشم زخم را برطرف کرده و آثار سوء آن را از بین می برد . (حلیته المتقین، علامه مجلسی)

 

امام رضا (ع) : هرگاه تو را چشم زدند دوکف دستت را مقابل صورتت بگیر و بخوان حمد و قل هوالله احد و معوذتین (ناس و فلق) و دوکف دست را به صورت بکش تا خداوند تو را از گزند حفظ کند . (مکارم الاخلاق ص ۴۷۴)

وجود چشم زخم از دیدگاه قرآن

آیه ۶۷ سوره یوسف : اشاره به وجود چشم زخم دارد وقتی که حضرت یعقوب به ۱۰ تن از فرزندان برومند خود می گوید : از یک دروازه وارد مصر نشوید که مورد چشم زخم قرار نگیرند . ( المیزان ج ۱۱ ص ۲۱۸)

حتما بخوانید  اطلاع رسانی از محصولات جدید

آیه ۵۲ سوره قلم : و ان یکادالذین کفرو لیزلقونک بابصارهم لما سمعو الذکر و یقولون انه لمجنون . و آنان که کافر شدند چون قرآن را شنیدند چیزی نمانده بود که تو را چشم بزنند و گفتند که او دیوانه است . ( المیزان ج ۱۹ ص ۶۴۸)

آیه ۱۱۶ سوره اعراف، آیات ۱۴ و ۱۵ سوره حجر، آیه ۵۷ سوره غافر، آیه ۴ سوره ملک

منبع : مخزن تعویذات ص ۴۳ همگی اشاره به وجود چشم زخم دارند .

اثبات وجود چشم زخم از دیدگاه علما

آیت الله بهجت برای رفع چشم زخم دستوراتی داده اند :

۱. اذان گفتن با صدای بلند

۲. تلاوت ۵۰ آیه از قرآن با صدای بلند

۳. خواندن دو سوره فلق و ناس (معوذتین)

۴. تلاوت سوره های کافرون، توحید، ناس و فلق (۴ قل)

۵. همراه داشتن قرآن

۶. خواندن آیه الکرسی و یا حک کردن آن

۷. صدقه دادن

۸. حرز امام جواد (ع)

۹. انگشتر حدید با دعای ۷ جلاله

۱۰. انگشتر عقیق یمنی به همراه داشتن

منبع کتاب : پرسش های شما و پاسخ های آیت الله بهجت، ج اول

 

وجود چشم زخم از دیدگاه علمی

دانشمندان معتقدند در بعضی از چشم ها نیروی مغناطیسی نهفته است که خواب مغناطیسی را از روی همین نیرو توجیه میکنند . داشتن نیروی تله پاتی (انتقال افکار از راه دور)، پیش گویی، ذهن خوانی و خیلی از این نیروها از لحاظ علمی ثابت شده اند .

با توجه به دیدگاه های بررسی شده نمی توان وجود چشم زخم و تاثیر دعا برای رفع آن را انکار کرد .

اما این مساله را نباید فراموش کرد که نباید خرافات و دستورات جعلی و بیهوده در این مقوله گنجانده شود . بلکه با توجه به احادیث و روایات از معصومین (ع) می توان به راهکارهای مفید دست یافت که یکی از این راهکارهای ارزنده استفاده از سنگهایی که از لحاظ مذهبی توصیه شده اند و همچنین حکاکی دعا بر روی این سنگها می باشد .



خرید بهترین فلزیاب های دنیا 09013545415

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها: دعای ابطال چشم زخم , باطل کردن چشم زخم , دعای رفع نظر بد

تاريخ : 2 / 8 / 1395 | | نویسنده : کوروش |

.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • وب آریس موب
  • وب هزاره اینترنت
  • وب باکری آنلاین
  • وب جعبه دانلود